Wednesday, November 21, 2007

ماذا لو سقط بنطلون جمال مبارك في يوم فرحه؟!

وانا قاعد كده في لحظة صفا مع نفسي بعد ما شربتلي كانزايه حلوه كده وانا بسمع فيروز ومخمخت ...وانتو طبعا متعرفوش انا بيبقي عامل ازاي بعد الكانز وفيروز مع بعض......جالي خاطر كده عن حاجة معرفش بابا حسحس فكر فيها ولا لا.
بغض النظر عن الكلام الكتير اللي اتقال عن موضوع توريث الحكم لجمال سواء في الصحف او المدونات او التليفزيون...احنا كلنا عارفين الكلام ده
لكن يا ترى حسحس فكر ان فيه حاجة هو ناسيها خالص اسمها الموت؟!!!!!
هيحصل ايه لو حسنى مات دلوقت اليومين دول؟(ربنا قادر على كل شيء ادعو معايا يا جماعة والنبي)
انا مش هتكلم عن مصر ولا الشعب ولا حاجة من دى وهيكون ايه الوضع ساعتها لأن فعلا الموضوع كبير...لكن هتكلم عن جمال ذات نفسه.
نفرض مثلا اننا لسه سامعين حالا خبر وفاة حسنى في الجزيرة (وش واحد رافع ايدة للسما وبيقول يا رب)
والحكاية دي حصلت قبل ما ننوس عين امه جيمي يمسك الحكم زي ما ابوه مخطط
يا تري جيمي افندى كعب الغزال هيعمل ايه وهيكون ايه موقفه وهو من غير ضهر يحميه؟
على فكرة جمال ليه اعداء كتير ودي حاجة معروفة طبعا.......لكن انا مبتكلمش على معارضة ولا اخوان ولا غيرة انما بتكلم على ناس جوه الحزب الوطنى
تقريبا كل مجموعة الحرس القديم ضد جمال ده طبعا غير المعارضة واي حد ملوش مصلحة معاه هيكرفة على طول
لأن جمال من غير ابوه ميسواش حاجة
وفعلا هيبقي جمال عامل بالظبط زي اللي بنطلونه وقع منه يوم فرحه...تصورو هيبقي منظرة عامل ازاي واحساسه هو عامل ازاي؟!
يا تري جمال دلوقت اصبح بالقوة في الحزب بحيث ان وفاة ابوه متأثرش معاه؟...............متهيألي لا ......معتقدش .
وبعدين لو شله جمال لقت ان مصلحتها بعد وفاه حسنى مش معاه اكيد هيسيبوه ويشوفو مصلحتهم مع غيرة.
لأن دلوقت جمال مكتسب اهميته من منصب ابوه بس ولو ابوه مات هيفقد كتير اوي من قوته ومكانتة السياسية
وبعدين برده امريكا ليها دور في توريث جمال الحكم لأنها بمنتهى البساطة عايزة اللي يمسك بعد مبارك يكون اي حد غير الاخوان غير كده مين اللي يمسك مش مهم.. المهم يكون علمانى وعلى هواها زي مبارك .
واحتمال برده بعد موت مبارك امريكا تصرف نظر عن جمال وممكن تلاقي مصلحتها مع حد تاني
اولا واخيرا كلها احتمالات ممكن تكون صح او غلط
ما انا قولتلكم ان الكانز مع صوت فيروز بيعملو دماغ بوابين انما ايه...........
بقولكو ايه سيبكو من كل ده
دي كانت مجرد هلوسة مع نفسي
المهم دلوقت
تعالو ادعو معايا احسن
ياااااااااااااااااارب
انت القادر على كل شيء
وانت القادر تنقذنا من اللي احنا فيه ده
يارب جمال بنطلونه يقع يوم فرحه
يااااااااااااارب

13 comments:

يلا مش مهم said...

يا سيدي انت شرفتني بزيارتك
وتهنئتك
وربنا يباركلك ويفرحنا بيك
ويلا مش مهم

السينيور said...

معقولة الاستاذ مجدى بذات نفسه في مدونتى المتواضعة
يا مرحبا يا مرحبا

الف شكر على زيارتك الكريمة

ويالا مش مهم

ههههههههههههه

مجلة سيكولوجية مصرية said...

والله كلام جميل مقدرش اقول حاجة عنه
ويسمع من بقك ربنا

تحياتى
أحمد مصطفى

البنت الشلبية said...

لزمته ايه القلق ده
انا مبحبش ورا السمس
لو هيطلعونى القمر موافقة هههههه

سلام

إبـراهيم ... said...

ما اعتقدش إن الموضوع بالخطورة دي يا مان .......
زيارتك تسعدني وسيجارتك تضايقني :

كان فيه رؤية طرحتها عن الرئيس المفدى الأب، أحب تتطلع عليها بنفسك .
.
.
وسمعت إنك جبت جزمة جديدة



مباااارك ع الجزمة :)

simple girl.. ..simple dream said...

انا طبعا عاجبنى السخرية والتهكم اللى فى الموضوع
وعندك حق فى ان جمال معظم سلطته واخدها من منصب والده
لكن انه هيسقط بعد موته فده ما فتكرش يحصل
لان حسنى قضى على المعارضة
وشال اى حد له راى او مش موافق على التوريث
يعنى الموضوع مطبوخ و مستوى ومش ناقص غير الاكل

السينيور said...

احمد باشا مصطفى
اهلا بيك

وربنا يسمع مننا جميعا

شكرا ليك

السينيور said...

البنت الشلبية

انا عارف انك مبتحبيش ورا الشمس

بس لو فضلنا ساكتين كده هما اللي هيودونا ورا الشمس

تحياتي ليكي

السينيور said...

ابراهيم معايا

وغلاوتك عندى ما بشربها خالص

وهحاول اقرا رؤيتك عن الموضوع ده

بس احب اصححلك معلوماتك

انا مجبتش جزمة جديدة ولا حاجة
دي قديمة وانا شاحتها

يعنى المفروض تقولى

مبااااااااارك على الجزمة القديمة

تحياتى يا ابراهيم

السينيور said...

simple girl

الموضوع كله احتمالات في احتمالات

بس اتمنى فعلا ان بنطلون جمال يقع منه

وبالنسبه لحكاية المعارضة
فاعتقد ان المعارضة في السنتين تلاته اللي فاتو كانت اقوى من اي وقت مضى في عصر مبارك باكمله


واتمنى ان الطبخة المستوية بتاعتهم تحمض قبل ما يلحقو ياكلوها

اللهي ما يتهنو بيها يا رب وتنزل في بطنهم نار

تحياتى وشكرا على تعليقك

Anonymous said...

يا شباب انا كل ما اعلق واكتب اسم المحروس ولا ابوه ميسمحوش بالتعليق ... لكن موضوعاتكم عادى فيها المذكور اعلى عنوانك وابوه حتى الكوسة فى دى كمان ... يا رب يا اخويا يا رب مش البنطلون بس اللى يقع... لاء لاء متفهمونيش صح

رباب

السينيور said...

رباب

انتى مش عايشة في البلد ولا ايه

الكوسة انتشرت انتشار فظيع
وكمان الخيار جاي في السكة

اشمعنى دى كمان اللي مش هيبقى فيها كوسة

وعلى فكرة متقلقيش
احنا خلاص فهمناكى غلط
هههههههههههه

تحياتى ليكي

Anonymous said...

hi! [url=http://esnips.com/web/minnaregina/]Hello. And Bye.
[/url] http://esnips.com/web/minnaregina/ free nude video clips of milfs
thanks!
free nude video clips of milfs