Tuesday, November 20, 2007

حالة تجلي عشقية....


اكتشفت مؤخرا ان الحب ده وحش اوي....سهر واشتياق وتفكير كتير وحاجات كتير كده متتكتبش...انما تتحس

وجع قلب فعلا...انما وجع قلب لذيذ

زمان مكنتش متصور نفسي انى احب خالص وابقي زي نجوم الافلام العربي القديمة كده

وكنت مقرر اني محبش عشان اتجنب اللي كان بيحصل لبتوع الافلام دول

لكنى كنت عبيط...لأنى اكتشفت ان الحب مفيهوش قررت او مقررتش وناوي تحب ولا مش ناوي

دي حاجة بتيجي كده فجأه متعرفش هتيجي امتى ولا مع مين

حاجة متتفهمش بالعقل ...انما تتحس بالقلب

والغريبة فعلا ان الواحد ساعات بيتعذب من الحب ده ولكن مستمتع بعذابه ده

لأن احلى ما في الحب عذابه..الواحد مننا لو متعذبش وحس انه مفتقد حبيبته ونفسه تكون جمبه في اللحظة دي..يبقي محبش

والاغرب من كل ده ان الواحد ممكن يحب حد ويكون لسه مقابلوش ولا سمع صوته....ممكن تحصل؟!.......اكيد ممكن.

وافتكر دلوقت عمنا صلاح جاهين وهو بيقول:




ولما زماني رماني عليل

نسيت كل شيء عن حبيبي الجميل

لكن هو أبداً

انا مانساهوش

نسيت مشيته وصوته كان شكله إيه

ورسمة شفايفه

ولمسة إيديه

نسيت نظراته

نسيت لون عينيه

وقوس الحواجب وسهم الرموش

لكن هو أبداً

انا ما انساهوش

نسيت إسمه وحكايته وعرفته فين

وعشنا سوى العمر

والا يومين

وكان م البشر

والا طير بجناحين

نسيت حتى كان له وجود أو مالوش

لكين هو أبداً


أنا ما انساهوش

No comments: