Sunday, December 09, 2007

ليه يا وطن؟؟!!

مصر...انا بحبك
وزعلان عشانك أوي
زعلان من اللي بيحصل فيكي
من اللى ولاد الكلب بيعملوه ومش لاقيين حد يحاسبهم
هى دي أخرتها
معقولة الأمور توصل للدرجة دى
الشرطة وقولنا ماشي
ودخلنا في موواويل وحوارات وافشخنات ملهاش أول من اخر
لكن توصل للجيش
بجد أنا مش مصدق
ومذبهل لغاية دلوقت
عمري ما تصورت أن الأمور توصل للدرجه دى
رجاء..اتفرجوا على الفيديو لغاية الآخر...
وبعد كده اعملوا اللي انتو عايزينه...
حسوا اللي انتو عايزينه...
قولو اللى انتو عايزينه...

----------------------

لو الفيديو يا جماعة مظهرش ده الرابط بتاعة على الحاج يوتيوب

http://www.youtube.com/watch?v=38EXk57sJ6w

21 comments:

Ahmad Hegab said...

صباحك زى الورد

بصراحة مفيش فسديو باين عندى ممكن يكون فى مشكلة

عامة متزهقش كل ما طال الليل فى صبح جى

اسامة يس said...

اي كلام يقال لن يعبر عن ما في صدري .. ومعاك كل الحق في غضبك .. مش عارف دي دولة ايه دي اللي تعمل كدا...
حاجه تغيظ جداً... كم جندي مصري تلقفهم رصاص الاسرائيلي على الحدود ونحتفظ بحق الرد زي سوريا بالظبط ههههههههه
هذا ضحك شر البلية ضحك السخرية المريرة...

دمت بكل ود..
خالص تحياتي

WhItE HeArT said...

مش قادر اتكلم والله الكلام واقف جوايا مش عارف اطلعه ازاي فعلا العين بتدمع على المستوى اللي وصلناله

حاسس ان احنا بقينا شعب اخرس مش قادر يتكلم

حسبي الله ونعم الوكيل

مجلة سيكولوجية مصرية said...

الله عليكى يامصر
وانتى منورة بالفقر
والقهر


تحياتى لك
فديو تمام

أحمد مصطفى

Lemonada said...

مفيش فديو عندي باين
مش مشكلة ححاول ارجع واشوف من ثاني
وارجع اعلق
متشكرة للزيارة

AHMED SAMIR said...

انا مش عارف ايه حكاية القرصاية دي
وهل الاهالي ملاك للجزيرة دي ولا واضعين يدهم عليها؟
انما على كل
صعب قوي قوي تدخل القوات المسلحة في شأن مدني زي كدة
بس اكيد الموضوع له تفسير
تحياتي

MerMaid said...

الجيش فعلا بيحط ايديه علي الاراضي الاستصلاحية التي تم استصلاحها و دفع الافا مالفة فيها ليتم استغلالها بواسطة الجيش

و فجاة تصبح الارض اللي طلع عين اهلها فيها و صرفوا عليها دم قلبهم
تطلع ملك الدولة؟
طيب كانت فين الدولة لما كانوا بيستصلحوها الناس الغلابة و حاطين فيها أمل؟؟

انا مشفتش الفيديو الصراحة لاني ماليش حساب علي يوتيوب

بس انا قرات التعليقات و استشفيت الموضوع ...اتمني يكون صح
===========================
:)))

منى said...

مش هعرف اشوف الفيديو
لكن متخيله
اى حاجه ممكن تحصل
وطبعا الاراضى اللى الكبار حطين ايديهم عليها محدش يقدر يقرب لها
كلنا مفروسين

smraa alnil said...

انا كمان زعلانة منها اوي

مش متخيل انا جوايا ايه من ناحيتها

وانا اللي جاية اقولك انك ليك تاج عندي واعمله

اديك نكدت عليا

Tamer Nabil Moussa said...

شىء صعب لما اللى المفروض يحمى البلد ويدافع عنها

هو اللى يحارب اهلها ويخرجهم من ارضهم

ربنا على الظالم والمفترى

تحياتى

السينيور said...

Ahmed

صباحك عسل بالقشطة يا باشا

تم تظبيت لينك يا معلم لو الفيديو مش باين

واكيد الصبح جاي قريب ان شاء الله
امتى الله اعلم....لكن اكيد جاي

شكرا على مرورك يا ابو حميد

السينيور said...

osama

والله ما انا عارف انا كمان دولة ايه دي بالظبط

دولة ايه اللي فالحة تتشطر على مواطنيها ومش قادرة على اعدائها الحقيقيين
فعلا ممفيش كلام يعبر عن اللي جوانا

تحياتى لمرورك الكريم

السينيور said...

White heart

الحكاية مش حكاية شعب اخرس
الحكاية حكاية اننا بقينا شعب جبان

الكلام كتير والناس اللي بتتكلم كتير

لكن مفيش فعل ولا تحرك

واكتر كلمة تسمعها من الناس وانا مالى
ونفسي اعرف امال مين اللى ماله

شكرا على زيارتك الجميلة دى

السينيور said...

أحمد باشا مصطفى

تحياتى ليك على زيارتك الكريمة وكلامك الحقيقي المعبر ده

السينيور said...

ليمونادا

نورتى المدونة والله
ولو مشفتيش الفيديو ادخلى على اللينك وانتى تشوفيه

ومتشكر لزيارتك انا كمان

تحياتى

السينيور said...

A.SAMIR

هقولك انا الموضوع بالبلدى كده

تصور لا قدر الله مثلا يعنى ان فجأة لقيت ان فيه ناس بيقولو ان الارض اللى انت ساكن فيها دى بتاعتناوامشي من هنا دلوقت
طبعا مش هتطلع لانك هتروح فين وملكش مكان غير اللى انت فيه

شوية لقيت الامن جاي وبيطلعك بالعافية
يا تري هتعمل ايه

هو دي كل الحكاية

واهالى القرصاية قالو هنعيش هنا وهنموت هنا

وحتى لو واضعين ايدهم عليها
هما عايشين فيها من زمان اوي
هي الحكومة مفتكرتش ده الا دلوقت
وبعدين فيه الف طريقة لتسوية الموضوع
انما مش كده يا حكومة
وربنا معاهم... ومعانا

شكرا على زيارتك الكريمة دى

السينيور said...

MerMaid

فعلا يا MerMaid الموضوع صح زي ما قلتى

لكن مش الجيش هو اللى هياخدها لحسابة

الجيش بياخدها لحساب رجل اعمال اسمه على ما اتذكر محمد ابو العينين وقريت في جبهة تحرير مصر ان معاه جمال وعلاء مبارك ومش عارف الكلام ده حقيقي ولا لا

وعلى فكرة مش لازم يكون عندك حساب على يوتيوب علشان تشوفي الفيديو

شكرا على مرورك الجميل ده يا MerMaid

السينيور said...

منى

فعلا كلنا مفروسين

والصغار لو معملوش حاجة الكبار هياكلوهم

يالا بقي

ما احنا بقينا في غابة اسمها مصر

صح ولا ايه

شكرا لمرورك يا منى

السينيور said...

سمراء النيل

كلنا زعلانين

لكن هنعمل ايه

وانا اسف انى نكد عليكي
معلش بقي كلنا متنكدين
وانا اكتر واحد والله

وحاضر من عونيا الاتنين تاجك على راسي
شوية بس كده لانى مشغول جدا

وربنا يعلم انا عامل ايه عشان ادخل اكتب التعليقات دى

ان شاء الله اول ما افضى هعملة على طول
ده تاج غالي عليا اوى لانه اول تاج يجيلي في حياتى التدوينية

تحياتى ليكي يا سمراء النيل

السينيور said...

Tamer Nabil

فعلا شيء صعب اوى لما تلاقي اللي المفروض يحميك هو اللي بيحاربك

ربنا يستر على البلد دي والله

شكرا يا تامر على الزيارة ومنور دايما

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.