Thursday, January 03, 2008

رسائل قصيرة


السلام عليكم
عدنا والعود أجمد بأذن الله
طبعا عيدنا وأكلنا لحمة وكلة تمام التمام والحمد لله
أنا والله خلال فترة بعد العيد المدونة وحشتنى أوي وكنت كاتب الموضوع ده وعايز انشرة بس النت بقي وعمايلة السودة
المهم
وحشتونى كلكم ووحشتنى تعليقاتكم الجميلة
وأدى الموضوع أهو
طبعا العيد ده بيبقي موسم الاس أم أس وكله بيبعت لكله
أنا بقي كتيت كام رسالة كده لناس عايز أقولهم حاجة

حسنى مبارك : أنا مش عارف هقولك أيه ولا أيه انا جوايا كلام يملى كتب, مش هقول غير منك لله.

جمال مبارك : وحياة ماما سوزان ما انت شايفها, وأن شوفتها مش هتتهنى بيها.

أحمد نظيف : خليك عايم على عومهم بكرة كله يطلع على جتتك.

السفاح اسلام نبيه : أحسن تستاهل, والله 3 سنين شوية عليك, ربنا ياخدك انت وكل الظباط اللي زيك.

محافظ البحيرة : هو أنت اللي قولت ان اليهود مش هيعملو المولد بتاع أبو حصيرة في دمتيوه؟ أهم عملوه زي كل سنة. وسؤال بريء منى , أنت عبيط ولا شكلك كده؟

أحمد عز : لم فلوس ونفوذ يا عم براحتك, ربنا مبيسيبش, ومبروك الجواز,عقبالي يااااااااااارب ))):

ممدوح إسماعيل : هتروح من ضميرك فين -ده لو عندك واحد- وهتروح من ربنا فين.

وزيرة القوى العاملة المصرية : جتك نيلة عليكي وعلى اللي مشغلك. ربنا يرخصك انتى وبناتك زي ما رخصتى بنات مصر قادر يا كريم.

د/ أحمد زويل : أنت ايه بس اللي جابك مصر, ما انت كنت عالم محترم هناك في أمريكا ,ولما جيت مصر هيعملوك موظف وكل سنة وانت طيب, نصيحتي قضيها زيارات وخلاص بلا مشاريع بلا بتاع البلد دي مش بتاعة مشاريع, المشروع الوحيد اللي نجح هو مشروع الأسرة المنتجة والدليل أن مصر بتنتج راقصة كل دقيقة.

بنازير بوتو : ربنا يرحمك, ادى اخرة اللي يطالب بالديموقراطية في بلد مفيهاش ديموقراطية, وانا بحترمك وبترحم عليكي مع انى مش موافق على بعض آرائك, لكن كفاية انك كنتى واقفة قدام ظاغية, ست بميت راجل.

مفتي مصر : يا عم مش كده أرحمنا, أيه اللي انت بتطلع تقولو كل شوية ده, أركز شوية يا حاج على الله يكرمك, اركزززززز.

شيخ الأزهر : أنت كل يوم بتثبت أنك متستحقش المنصب ده.

إبراهيم عيسى : ربنا معاك انت وكل اللي زيك.

أهالي جزيرة القرصاية : ربنا معاكو.

مدونتى : وحشتيني.

أهلى وأصحابي وحبايبى وزوار مدونتى : كل سنة وانتو طيبين وسنة سعيدة عليكو بأذن الله, أنا عارف أن ده كلام ملوش معنى وبنردده على طول وأننا طول ما أحنا عايشين في الهم ده وأبو خشم –على رأي جدتى- فوق راسنا مش هتكون سنة سعيدة ولا حاجة, لكنها البروتوكولات اللعينة هنعمل أيه بقي. لكن فعلا أتمنى أن السنة الجديدة سواء الهجرية أو الميلادية تكون أحسن على الأقل على المستوى الشخصي, وأن شاء الله كل واحد يحقق أحلامه وكل اللي بيتمناه المهم مننساش ربنا أبدا ولا تعاليم نبيه عليه الصلاة والسلام ونتوكل على الله ونصلح من نفسنا واحنا أن شاء الله هنكون أحسن.

حبيبتي : أنا مستنيكي, مع أنى لسه مقابلتكيش ولا عرفتك لكن مستنيكي, وبحبك أوي, من قبل ما أشوفك, بحبك.

تصبحو على خير بقي لحسن الشحن قرب يخلص

12 comments:

Unknown said...

كل سنه و انت طيب
جميله اوي الرسايل بس ياريت بعدها مانبعتلكش انت رسالة عيش و حلاوه

An Author said...

كل سنة و انت طيب

مجلة سيكولوجية مصرية said...

اخيرا رجعتلكوا

الله ينور على الرسائل
وشكرا على الكومنت
تحياتى

aya said...

انا مستنيا منك رسالة قصيرة تقولى انت فين من ورا الشمس

هههههههههههه
بجد جامدة اوى كل الرسايل ديه

ربنا يستر عليك

فرنسا هانم said...

طبعا انا جبت العجله بتاعتى وجيت لف على المدونه بتاعتك
ودى اول زياره
لقيتك ماسك ناس وحابسهم عندك فى المدونه ونازل فيهم عض
بس يستاهلوا
عض براحتك
وخربش كمان
وان فلقت نافوخ حد افلق
خصوصا احمد العز
لا اعزه الله
اكبر محتكرى الحديد فى مصر
اكبر ايه
هو فى غيره؟؟؟

Ahmad Hegab said...

ايه يا ابنى انت !! انت خبطت فى كل مصر تقريبا

صحيح انا معايا معظم ارقام الناس دى لو عايز تبعتلهم الرسائل فعلا

تحياتى

السينيور said...

السلام عليكم

EmY

كل سنة وانتى طيبة

هو ايه حكاية العيش والحلاوة دي
مفيش تغيير

انا عايز فراخ

وشكرا على الزيارة يا ايمي

-----------------

جيداء

وانتى طيبة يا زميلة

شرفتى المدونة

----------------

عبد الرحمن مدني

علم وينفذ وشكرا على الزيارة والتنويه

السينيور said...

أحمد مصطفى

حمدا لله على السلامة يا صديق

يا أجازاتك يا اجزاتك

ومنورني دايما يا ابو حميد والله

---------------

aya

ايه يا جماعة هو فيه ايه

حد يقولي عيش وحلاوة وحد يقولي ورا الشمس

انتو بتفولو عليا ولا ايه

على العموم ان حاسس انى هاكل عيش وحلاوة قريب

بس المهم متنسونيش بقي

وربنا يستر علينا كلنا يا آيه

شكرا لمرورك الجميل

-----------------

فرنسا هانم

يا مرحب يا مرحب

واحد شيشة تفاح هنا يبنى لست فرنسا وصلحه

وخد بالك من العجلة كويس

بصي بقي يا ست فرنسا

بزمتك مش هما يستاهلو كل العض والخربشة دي

على العموم احنا نعمل اللي عايزينه

دي فرنسا هانم بحالها ورانا

تحياتى ليكي

------------------

ahmEd_H

اهلا يا ابو حميد

على فكرة انا اصلا معايا كل نمرهم

امال انا بعت الرسايل ازااااااااااي

ملاقيش معاك بس نمرة الحرامي الكبيييير

تحياتى وشكرا على التعليق

Empress appy said...

والله انا ما غايظنى غير احمد عز ده واللى بيسعده حسبى الله ونعم الوكيل ربنا يمهل ولا يهمل

يا مراكبي said...

شحن إيه اللي قرب يخلص؟ شحن البطارية وألا شحن الكارت؟

خد بالك .. المدونات والرسائل القصيرة كلها متراقبة من سنة

السينيور said...

appy

والله العظيم كلهم عالم نص كم

انا عن نفسي متغاظ منهم كلهم

شكرا على التعليق

-----------------

يا مراكبي

والله ما هتفرق شحن ايه

شحن الكارت او البطارية

شحن اللروح او العقل

شحن الامسان نفسه

كله بيخلص

وعلى فكرة..... هي متراقبة من مين بالظبط؟؟!!

شكرا يا مراكبي على مرورك وتعليقك

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.